آیینه کامیابی

آیینه کامیابی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

 

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما رابا آدرس kamyabi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.





 

 
اکسیری برای خوشبختی بیشتر
خوشبختی از نگاه خیلی ها اكسیری جادویی است که دستیابی به آن کار ساده ای به نظر نمی رسد اما شاید بتوانید با فرمول هایی که برایتان می گوییم، تهیه‌اش کنید؛ فرمول هایی برای خوشبختی در زندگی زناشویی. اولین فرمول، این است که هیچ وقت نگذارید دلخوری های کوچکتان بزرگ شوند. این را از همین حالا که در شروع زندگی مشترک هستید، آویزان گوشتان کنید و تا آخرین روز زندگی تان به آن وفادار بمانید.
 

 
 
 
 
 

 


 
 
 
 
وقتی دو نفر وارد یك رابطه می شوند، باید از رابطه شان مانند یك گل كوچك و ناتوان مراقبت كنند تا بزرگ شود و جان بگیرد. برای تداوم رابطه‌ها تا ابد نیاز داریم مراقب‌شان باشیم اما همیشه شروع هر كاری سخت‌تر است.
حالا چطور می‌توانیم مراقب این رابطه باشیم؟ اول از همه نباید از یاد ببریم ما دو آدم هستیم با دو شخصیت متفاوت، با عقاید و رفتارهایی خاص كه شاید به نظر خودمان بهترین باشند اما می‌توانند در تقابل با دیگری مورد انتقاد قرار بگیرند و باید آماده باشیم این انتقاد را بپذیریم و یكدیگر را همان‌طور كه هستیم دوست بداریم و بپذیریم.
نباید یادمان برود ما انسان‌هایی هستیم با ظرفیت محدود. علم روان‌شناسی می‌گوید همه ما یك ظرف درونی داریم كه به رسیدگی نیاز دارد و هرازگاهی باید آن را بررسی كنیم و محتویات به درد نخورش را دور بریزیم وگرنه لبریز می‌شود و روی افكار و رفتار ما تاثیر سوء می‌گذارد.
 اگر همه این موارد را كه برای شناخت خود لازم داریم، رعایت كنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم رابطه‌ای خوب و پایدار در دوستی‌ها و در زندگی مشتركمان داشته باشیم.
متاسفانه بیشتر آقایان به دلیل آنچه، خودشان شخصیت و منش مردانه می‌نامند و شاید هم در خانواده آنها را با این شیوه تربیت كرده‌اند، عادت ندارند اگر از چیزی دلخور می‌شوند، بیان كنند. فكر می‌كنند این رفتار بچگانه یا شاید زنانه است. این عادت بد باعث می‌شود دلخوری‌ها و گله‌های كوچك و بزرگ در دلشان بماند و به مرور زمان بیشتر و بیشتر و از ظرفیت تحمل آنها خارج شود.
این قضیه تا جایی پیش می‌رود كه ظرف تحمل آنها گاهی با یك تلنگر، با یك نگاه یا سخن درشت لبریز می‌شود. آن وقت است كه چون آتشفشانی خفته سرباز می‌زند و بر سر یك مساله كوچك، بحرانی عظیم درست می‌شود. شاید این موضوع در نگاه اول غیرمنطقی به نظر برسد و شما آن مرد را بیمار و بدخلق بنامید، اما واقعیت این است كه آن سخن ساده حتی اگر به اندازه یك قطره هم باشد توانسته ظرف او را لبریز كند و تقصیر شما نیست، او باید به اوضاع روحی و درونی خود رسیدگی می‌كرده.
الفبای بیان دلخوری‌های كوچك ساده است، کافیست موقعیت و زمان درست را بشناسید. همسر شما كاری كرده یا حرفی زده كه باعث دلخوری‌تان شده اما ممكن است امروز حال او به دلیل مشكل كاری یا شرایط جسمی مناسب نباشد پس وقت خوبی برای بیان دلخوری‌ امروز نیست
 
 
داستان طلاق‌هایی كه ظرف یك هفته یا یك شب رخ می‌دهد، قصه همین زنان و مردانی است كه یاد نگرفته‌اند با هم صحبت كنند و دلخوری‌های كوچكشان را در همان زمان حل كنند.
 
این شیوه رفتاری فقط مختص مردان نیست. بعضی خانم‌ها نیز چون بلد نیستند با شیوه‌ای صحیح گله كنند و دلخوری‌ خود را هرچند كوچك بیان كنند از گفتن آن صرف‌نظر می‌كنند.
الفبای بیان دلخوری‌های كوچك ساده است، کافیست موقعیت و زمان درست را بشناسید. همسر شما كاری كرده یا حرفی زده كه باعث دلخوری‌تان شده اما ممكن است امروز حال او به دلیل مشكل كاری یا شرایط جسمی مناسب نباشد پس وقت خوبی برای بیان دلخوری‌ امروز نیست.
اگر كسی به غیر از شما دو نفر حضور دارد هم نباید در مورد موضوع دلخوری صحبت كنید حتی موقعیت و حالت شما موقع گله کردن مهم است. اگر او نشسته، شما در مقابلش نایستید. بروید كنار او بنشینید. به لحن صدایتان توجه كنید تا گله شما سازنده باشد.
 
واژه‌هایی كه استفاده می‌كنید باید سرشار از آرامش و صمیمیت باشند. الفاظ محبت‌‌آمیز استفاده كنید: «عزیزم دیشب با حرفی كه در حضور مادرت زدی ناراحتم كردی، می‌دونم دوستم داری و قصدی نداشتی اما می‌خواستم این دلخوری كوچك را بگم تا رعایتش كنی!»
اگر آنقدر كمرو و خجالتی هستید كه نمی‌توانید این جملات را بگویید اس.ام.اس بزنید یا یادداشت یا كارتی زیبا درست كنید و گله خود را با همین شیوه محبت‌آمیز بنویسید: «عزیزم! توقع اینكه ازت بخوام در حضور بقیه صمیمانه‌‌تر با من حرف بزنی، زیاد نیست چون تو قبلا ثابت كردی بلدی این حس خوب را به من بدهی!»
نترسید از اینكه شاید حرفتان باعث دلخوری جدیدی شود. اگر امكان دارد همسر شما حتی با این شیوه كلامی مناسب دلخور شود، خیلی بهتر از این است كه حس كند شما صداقت ندارید و با حفظ ظاهر با او زندگی می‌كنید و تصویر شما در ذهن او خراب شود. یادتان نرود این دلخوری‌ها بین شما فاصله می‌اندازد و مانند موریانه رابطه‌تان را می‌خورد.
 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:58 ] [ ]

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اگرمیخواهیدارامش رالمس کنید انرا از دیگران دریغ نکنید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1

شروع کد تغییر شکل موس -->


دریافت كد ساعت

كد موسيقي براي وبلاگ